sobota, 25 lutego 2012

Jeżowe bento // Hedgehog bento

Dzisiejsze bento dla Mężusia ^^
==
Today's bento I made for my Husband^^


Ryż do sushi z dodatkiem curry, kurczak z sezamem (przepis poniżej), imbir, wasabi, groszek.
Smażone warzywa, pomidorki, jabłka. 
==
Sushi rice & curry, sesame chicken (see the recipe below), ginger, wasabi, peas.
Fried veggies, tomatoes, apples.



Jeże z szynki z indyka, sera, odrobiny sosu bbq i alg nori. Różowy kolor to sok z buraków :)
==
Turkey ham & cheese hedgehogs, made with a bit of bbq sauce and nori. I used beet juice for the colouring:) 

 

Kurczak w sezamie (przepis własny):
-pierś z kurczaka
-olej Kujawski 3 ziarna (1 łyżka)
-pół łyżeczki przyprawy curry
-łyżka sosu sojowego
-łyżka ziaren sezamu
-świeżo zmielony pieprz (użyłam mieszanki kolorowego pieprzu)

Pierś opłukałam, oczyściłam i pokroiłam na kawałki. Dodałam do niej curry, sos sojowy i posypałam obficie pieprzem. Odstawiłam na 20 minut. Podsmażyłam mięso na oleju, gdy się zrumieniło dodałam nieco wody, przykryłam i poddusiłam jeszcze ok. 5 minut.  
Gotowe:)

==
Sesame chicken (my own recipe)
-chicken breast
-1 tbsp oil
-1/2 tsp curry
-1tbsp soy sauce
-1tbsp sesame seeds
-fresh pepper 

I washed the meat and cut it into pieces. I added curry, soy sauce and pepper. I waited 20 minutes. Then, I fried the meat in a pan until light brown, added some water, covered and let it boil for another 5 minutes. 
That's it:)


Miłej soboty!
==
Have a nice Saturday!


Oliko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz