niedziela, 19 lutego 2012

Olikowe ciasto jabłkowe /Oliko's apple cake

Miałam bardzo fajny przepis na ciasto z jabłkami - pyszne, proste i szybkie. Niestety, zagubiłam gdzieś gazetę w której przepis ów się znajdował i do tej pory go nie odnalazłam ;(
W każdym razie, ogromnie miałam ochotę na to ciasto, postanowiłam więc z pamięci odtworzyć recepturę.
Nie wyszło mi to ciasto o które mi chodziło, ale ten wyimprowizowany placek okazał się świetny, odpowiednio słodki, mokry i lekko zakalcowaty (takie lubię:) ) Cała porcja magicznie rozeszła się w trakcie jednego podwieczorku...

==

I had a really good apple cake recipe - simple, yummy and quick. Sadly, I lost it somewhere ;( Anyway, I really wanted to bake it  again, so I decided to try and make the recipe up myself. The result wasn't similar to the cake I meant to make (oopsie ;) ), but the cake I designed turned out to be tasty, not too sweet, moist (me gusta : )
My family loved it too ^^


100g masła (pół kostki)
2 jaja
130g mąki (ok. szklanki)
100g cukru (ok pół szklanki)
mały kubek jogurtu (ok. 180g)
1 łyżeczka przyprawy do szarlotki
3 nieduże jabłka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

==

100g butter
2 eggs
130g of all-purpose flour
100g sugar
180g yoghurt
1 teaspoon of apple pie spice
3 medium apples
1 teaspoon of baking soda


Masło rozpuściłam w garnku na małym ogniu, dosypałam cukier i mieszałam tak długo aż wszystko ładnie się połączyło. Zestawiłam mieszankę z ognia, wsypałam makę z proszkiem i przyprawę, dodałam jogurt i jajka.
Ciasto wylałam do formy i ułożyłam na nim kawałki jabłek. Całość posypałam jeszcze łyżką cukru, stąd ta karmelowa skórka widoczna na zdjęciach :)
Piekłam ok. 40 minut w temperaturze 180stopni.

I już:) Będę jeszcze pracować nad tym przepisem (myślę o dodaniu trzeciego jajka i odrobinę więcej mąki) ale z tego, co już mam, jestem bardzo dumna :)

Smacznego!


==

I heated butter & sugar in a large pan until they melted. I turned off the heat and added flour, baking powder, spice, yoghurt and eggs,
I put chopped apples on top of the cake and sprinkled it with a tablespoon of sugar (hence the golden-brownish colour).
I baked it 40 minutes in 180oC.

That's all ^^ Although I'm going to work some more on this recipe (eg. I want to add one more egg and some more flour), I'm very proud of this recipe:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz